Dette er et todagers kurs for tillitsvalgte innen kontor/administrasjon/kundesenter/økonomi og lignende, med fokus på ferdigheter og praktiske øvelser. Deltagerne skal oppleve å kunne takle hverdagen på en bedre måte når de kommer tilbake på jobben.
Vi tar utgangspunkt i deltagernes egne erfaringer, og arbeider med det som er mest relevant for deltagerne på nettopp dette kurset. Programmet og innholdet vil derfor være organisk, og kommer til å bli tilpasset de innspillene og de behovene deltagerne har.
Innhold
Forberedelse
Før kursstart vil deltagerne bli oppfordret til å ta med seg eksempler på kommunikasjonssituasjoner de ønsker å takle bedre. Dette vil for eksempel kunne være kommunikasjonssituasjoner på jobben, i organisasjonen de er del av, eller rett og slett i egenskap av det å være menneske.
Mål
Deltagerne skal etter kurset ha
- Forståelse for kommunikasjonens betydning
- Bedre ferdigheter i kommunikasjon og konfliktforebygging
- Økt evne til å være prosessleder/fasilitator
Målgruppe
Kurset er tilrettelagt for HKs tillitsvalgte som jobber innen kontor, administrasjon, kundesenter, økonomi og lignende. Deltakerne bør fortrinnsvis ha fullført HKs tillitsvalgtskolering. Andre tillitsvalgte kan eventuelt få plass hvis kurset ikke blir fulltegnet. Det er begrenset med plasser.
Tidspunkt: 3. – 4. mai 2017
Sted: Sørmarka Konferansehotell
Påmelding: Via Kurskalender på www.hkmedlem.no. Påmeldingsfristen er 31. mars, og bekreftelse på plass blir sendt ut i uke 14.
Spørsmål om kurset kan rettes til Maren Gulliksrud på [email protected].