Webinar – Hjemmekontor under og etter pandemi

HK inviterer til webinar den 5. mai. Temaet er "Hjemmekontor under og etter pandemi". Webinaret er åpent for alle, men verneombud vil bli prioritert hvis webinaret fylles opp.

Vi har nå vært gjennom et år med til dels inngripende vernetiltak, som restriksjoner på sosiale treff og mobilitet/reise. For mange av våre medlemmer oppleves dette sterkt, de har ikke truffet sine kolleger mer enn sporadisk på et år, andre har også hatt mangelfulle ergonomiske og fysiske arbeidsforhold hjemme. Ledelse av arbeidet og fordeling av oppgaver og ressurser har blitt opplevd tilfeldig. Konflikter, som før kunne løses over en kopp kaffe, har eskalert og ikke blitt avklart på lang tid.

Samtidig ser vi at større kontorbedrifter helt åpent planlegger for en ny arbeidshverdag. Kontorlokaler i sentrum av byene sies opp, det blir «tilrettelagt» for arbeid hjemmefra som hovedform og permanent. Avtaler og lovverk settes til side for å skape en «fleksibel» hverdag til gunst for hvem?

Tid: 5. mai kl. 09.00-11.30. Pålogging og teknisk support fra kl. 08.30.
Det er maks 40 plasser. Verneombud vil bli prioritert hvis plassene fylles opp.
Lenke til webinaret sendes deltakerne når påmeldingsfristen har gått ut.

Påmelding: påmelding sendes til: [email protected] senest 30. april.

Innledere:
Medina Mahic, juridisk rådgiver HK
Pål Molander, direktør i Statens arbeidsmiljøinstitutt (STAMI)
Arne Bernhardsen, forfatter, kursholder og HMS-ekspert

Hei, jeg heter Sidsel. Hva kan jeg hjelpe med?